Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci z klockami LEGO® – nie tylko zabawa?

1
451
Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci z klockami LEGO® – nie tylko zabawa

Z czym kojarzą Ci się zajęcia pozalekcyjne dla dzieci? Z treningami sportowymi? A może z nauką języków obcych. Choć każda z tych odpowiedzi jest dobra, nie stanowi jedynego rozwiązania. Coraz popularniejsze stają się zajęcia, podczas których wykorzystuje się LEGO® – klocki znane i uwielbiane na całym świecie. Układanie ich to doskonała rozrywka, ale nie tylko. Zobacz, co jeszcze zyskuje Twoje dziecko, bawiąc się nimi pod okiem instruktora.

Klocki LEGO® w przyszłym roku będą obchodziły swoje 70-lecie. Ich historia zaczęła się skromnie, w duńskiej fabryce zabawek. Dziś jednak śmiało można powiedzieć, że to właśnie one zdominowały świat zabawy i podbiły serca już kilku pokoleń dzieci. Równie chętnie sięgają po nie dorośli. Dlaczego? Z jednej strony pozwalają tworzyć niesamowite konstrukcje, które dobrze odzwierciedlają otaczającą nas rzeczywistość, a z drugiej – dają szansę na puszczenie wodzy fantazji i wyjście poza schematy. Zabawa nimi wciąga, a co najważniejsze, pozwala połączyć przyjemne z pożytecznym. Tak właśnie dzieje się na warsztatach wykorzystujących klocki LEGO®.

Jak wyglądają zajęcia pozalekcyjne dla dzieci z klockami LEGO®?

Lwia część takich zajęć polega na układaniu konstrukcji ze słynnych klocków. Ale to tylko jeden z ich aspektów. Po pierwsze, warsztaty są prowadzone przez wykwalifikowanego instruktora i ukierunkowane na konkretną tematykę. Temat zajęć może dotyczyć np. fizyki, geografii, nauk o Ziemi, architektury czy historii. Często jednak łączy informacje i umiejętności z różnych dziedzin, rozbudzając głód wiedzy i inspirując do działania.

Warsztaty zaczynają się zwykle od krótkiej pogadanki, pytań lub krótkiego filmu, który stanowi bodziec pobudzający ciekawość. Jeśli np. temat zajęć dotyczy średniowiecznych zamków, prezentacja będzie dotyczyła życia na zamku w średniowieczu, obyczajów albo każe się zastanowić, co decydowało o tym, że konstrukcje te były tak trudne do sforsowania.

Drugi etap to właśnie budowanie. Dzieci mają zadanie do wykonania. Nie są pozostawione same sobie podczas pracy, ale… działają samodzielnie – decydując, jaki kształt przybierze stworzona przez nie konstrukcja.

Gdy etap budowy się zakończy, instruktor omawia rezultaty. W międzyczasie, w snutej przez siebie opowieści, „przemyca” różne informacje. Podczas zajęć o średniowiecznym zamku dzieci mogą się dowiedzieć np. czym jest symetria, jak wyglądała struktura społeczna w tym okresie. Mogą też zobaczyć, czym jest plan budowy. A to wszystko w lekkiej, przyjaznej atmosferze.

Gdzie znaleźć zajęcia z klockami LEGO®?

Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci, które wykorzystują klocki LEGO®, są realizowane w kilkudziesięciu miastach w Polsce m.in. przez Edukido. Co ważne, można na nie zapisać nie tylko młodsze przedszkolaki (od 3. roku życia), ale także 10- czy 12-latka. Poziom zaawansowania będzie dopasowany do etapu rozwojowego uczestników. Warto sprawdzić, gdzie i zapisać swoją pociechę. Zajęcia z LEGO® będą bezcennym doświadczeniem, które zapali do pogłębiania wiedzy!

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here